4/24/2016

“Bo ludzie się na mnie patrzą”

Bo ludzie się na mnie patrzą...”
Przez jakiś czas, chyba nawet większość mojego dotychczasowego życia borykałam się z tym problemem. Mogę śmiało stwierdzić, że nie byłam wtedy sobą, ponieważ bałam się tego, czy moje prawdziwe “ja” zostanie zaakceptowane przez znajomych i nowych ludzi, których raz po raz poznawałam. Byłam bardzo nieśmiała, nigdy nie przedstawiałam swojego zdania na dany temat, ponieważ obawiałam się reakcji innych. Doszłam jednak do wniosku, że dalej tak nie mogę. Zrozumiałam, że to m o j e życie, a nie kogoś innego. Nie mogę przecież być ciągle uzależniona od czyjegoś zdania. Nie mogę przejmować się tym, że ktoś na mnie krzywo spojrzał, wypowiedział kilka brzydkich słów na mój temat lub przyczepił się do tego, czy tamtego.
Codziennie, kiedy idę do szkoły lub sklepu mijam setki ludzi. Każdego z nich nie zapamiętuję, ba, czasami nawet nie zwracam na nich uwagi. I odwrotnie. Niekiedy zastanawiam się, czy ci ludzie naprawdę na mnie patrzą. Czy w tej danej chwili myślą sobie “Ale dziwak”, czy osoby, których śmiech słyszę, śmieją się właśnie ze mnie, a nie z jakiegoś dowcipu, który usłyszały? Nie wiem, bo zazwyczaj to wszystko jest tylko wytworem mojej wyobraźni i wynika to z przekonania, że wzrok tych biednych ludzi jest skupiony tylko i wyłącznie na mnie, jakbym była bardzo ważną osobistością. A ja nią nie jestem i ludzie, którzy mnie lub ciebie obgadują też. Więc ich opinii nie powinieneś brać pod uwagę, naprawdę.
Czasami, idąc ulicą mamy wrażenie, że ludzie się na nas patrzą i w danej chwili myślą, jacy to nie jesteśmy. Wiem, że nieprzejmowanie się zdaniem innych to trudna sprawa. Bo przecież każdy lubi być chwalony, a kiedy słyszy niepochlebne zdania na swój temat, robi mu się przykro. Ale mimo wszystko uważam, że lepiej pozostać sobą, lepiej słuchać muzyki, której być może twoi znajomi nie pochwalają, lepiej robić to, na co ma się ochotę, nawet jeśli nie nadajesz się do rysowania, śpiewania, czy tańca, nawet jeśli w wyniku tego narazimy się na nieprzyjemne komentarze czy spojrzenia. Ja też staram się nie przejmować tym, że ktoś coś szepnął towarzyszowi na ucho o mnie za moimi plecami lub uważa mnie za kogoś dziwnego. I tobie też to radzę. Rób to, co sam uważasz za słuszne, bądź przede wszystkim sobą i w tej kwestii zdanie innych miej gdzieś.
Bo od wielu wieków już to jest i przez najbliższe lata z pewnością będzie to funkcjonować - w zależności od tego, czegoś by nie zrobił, dobrego, czy złego, ludzie i tak zawsze będą gadać.
bluzka - Reserved 
spodnie - H&M

45 komentarzy:

  1. Najważniejsze, by być po prostu sobą - wtedy nikt nie weźmie nas za dziwaka, po prostu tacy jesteśmy, i tyle :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nigdy nie przejmuję się opinią innych, ale kiedyś to robiłam ponieważ 3 debili zamieniło moje 1.5 roku życia w piekło. dziś jestem silniejsza i mam głęboko gdzieś opinie innych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne zdjęcia. Nie warto się przejmować opinią innych, ponieważ inni ludzie nie zawsze mają racje! Warto iść własną drogą i spełniać cele i marzenia bez przejmowania się innymi!
    http://roztanczonablogerka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. W dzisiejszych czasach trudno jest być sobą.
    Trzeba jednak próbować znaleźć swoje 'prawdziwe ja' i nie udawać kogoś, kim się nie jest!
    Super post :)

    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia, szczery post :). Cóż więcej pisać... Też miałam taką sytuację, że bałam się braku akceptacji. Byłam nieśmiała i każdy dzień, zamiast przynieść mi radość, obarczał smutkiem. Na szczęście dziś nie przejmuję się co myślą o mnie inni i jestem sobą :). Życzę powodzenia :*.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepiej być sobą, bo tacy jesteśmy, nikt tego nie zmieni i wtedy być może nie wezmą nas za dziwaka. Super zdjęcia, to oczywiste 8)

    xmiddix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mądrze napisane, ja nadal tak mam, ale z dnia na dzień staram się nie myśleć czy ktoś się na mnie patrzy, czy się śmieje.. Chce przeżyć życie tak jak podoba się mi, a nie innym. :)

    Jeśli Ci się spodoba skomentuj, zaobserwuj.. Odwdzięczę się :)
    http://rougeper.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz śliczne włosy ♥
    Może obs za obs? Jeśli tak to zacznij i daj znać u mnie na blogu
    Zapraszam: http://worldbyjulie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Najważniejsze w życiu jest mieć swoje zdanie. Nie warto być zależnym od kogoś, bo życie jest zbyt krótkie. bądźmy sobą, mówmy to co chcemy, ubierajmy się jak chcemy, zachowujmy jak uważamy! Super wpis, jak i blog- obserwuję :*

    Zapraszam --> http://hot-schot.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. nie ma co się przejmować zdaniem innych, zawsze przecież znajdzie się ktoś kto będzie chciał nas zmieszać z błotem. Ważne by być sobą i nie patrzeć na resztę.

    odrobinaciepla.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze trzeba być sobą! Śliczne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam straszne kompleksy i często zastanawiam się co pomyślą o mnie inni, ale prawda jest taka,że nie można przejmować się opinią innych! Pozdrawiam x Cindy https://hautecouturegirls.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Trzeba mieć gdzieś innych i robić swoje :)

    High Five? :)
    http://fridayp.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Opinia innych mnie nie obchodzi. Lubię samą siebie więc mam innych za przeproszeniem "w dupie" :D fajny post :)
    Pozdrawiam, G❤

    OdpowiedzUsuń
  15. Masz bardzo ładne i długie włosy! :) A jeśli chodzi o temat to opinia innych ludzi nigdy nie powinna oddzielać nas od swoich pasji i tego kim tak naprawdę jesteśmy. Bo ludzie w końcu odejdą, znudzą się, a my zostaniemy albo będąc sobą, albo obcym człowiekiem. Pozdrawiam!
    http://nawiedzonadroga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety dużo osób przejmuje się takimi rzeczami. Wydaję mi się, że to nie jest ważne co osoba o nas pomyśli, trzeba być zawsze sobą i dobrze się przy tym czuć :) Jak piszesz, mijamy wiele ludzi, a tylko niektórych zapamiętujemy.
    http://moja-pasja-agata.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Gratuluje świetnego bloga.
    Chętnie podejmę z Tobą współpracę.
    Proszę o kontakt na maila:
    info@paywin.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Masz prześliczne włosy

    OdpowiedzUsuń
  19. Najważniejsze by być sobą i podobać się samej sobie :) Może wspólna obserwacja ? Zacznij i daj znać pod moim nowym postem :)

    http://mlodamamakacpra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczna bluzeczka, od razu zwróciła całą moją uwagę, sama chciałabym taką :D
    Stylizacja bardzo ładna, zdjęcia świetne :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie w wolnej chwili :)
    https://aleksisaliss.blogspot.com/
    PS: Odpowiadam na obserwacje i komentarze

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo dobrze, że zmieniłaś pogląd. Nie ma co się przejmować innymi osobami, bo one nie przeżyją naszego życia za nas. Trzeba po prostu być sobą, możesz ubierać się jak chcesz, zachowywać się jak chcesz (oczywiście w granicach zdrowego rozsądku) i nie zadręczać sobie głowy pytaniami: "Co powiedzą na to inni?".
    Bardzo ładne zdjęcia. :)
    https://queen-of-moon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo dobrze napisane.
    Podoba mi się Twój styl, a zdjęcia śliczne :)
    http://ovless.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. O jakie słodkie fotki! :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajne zdjęcia ♥ Jakość jest również cudowna :* I bardzo mi się podoba ten wpis ♥ Bo napisane jest pięknie pozdrawiam cieplutko

    http://swiat-oliwki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Dla mnie najważniejsze jest to by po prostu byc sobą i miec swoje zdanie :)
    Świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja już wyrosłem z etapu przejmowania się opinią innych i jest fajnie :) z wiekiem to przechodzi :)

    super zdjęcia i obserwuje pozdrawiam
    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetny post, często będę tu zaglądać. :) Powodzenia w dalszym blogowaniu!

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny post! Nie warto przejmować się innymi. Można tylko żałować, że oni mają tak nudne życie ;)
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Jak pięknie to napisałaś! Masz rację, bycie sobą to podstawa. Jednak w tym świecie, niestety o tym zapominamy...
    Obserwuję Twojego bloga, ponieważ jest naprawdę bardzo wartościowy i zrobił na mnie duże wrażenie!
    Karolina
    Mój blog: http://karolinaprzybyl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. kocham takie naturalne zdjecia! śliczna jesteś :*

    OdpowiedzUsuń
  31. Trzeba być po prostu sobą :)
    http://dziewczynawelcome.blogspot.com/2016/05/liebster-blog-award-5.html

    OdpowiedzUsuń
  32. jakie piękne zdjęcia! ja uważam że trzeba być tylko sobą i nikogo nie naśladować :)
    zdecydowanie zostaje na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Trudno uwierzyć, że masz tylko 13 lat. Sposób pisania i same przemyślenia porównałabym nawet do niektórych 20latek, bądź nawet lepiej. Fajnie to wszystko opisałaś, szczególnie o tym, że ty sama nie zapamiętujesz twarzy osób, które mijasz, więc nie ma gwarancji, że oni na ciebie patrzą, bądź, że zapadniesz im w pamięci pod jakimiś wyzwiskami. Super, bardzo i się podoba.
    Mój blog, zapraszam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojejciu, nawet nie wiesz jak mi się miło zrobiło :). Szczerze, nie jesteś pierwszą, która mi to mówi. Przy pisaniu jakiejś pracy na polskim, pani też o tym wspomniała. Bardzo się cieszę, że post ci się spodobał ♥. Na pewno zajrzę na twojego bloga :).

      Usuń
  34. Fajne zdjecia :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Nigdy nie obchodziła mnie opinia innych ludzi. Już jako mała dziewczynka potrafiłam im odpyskować i byłam strasznie pewna siebie. Z czasem ta pewność znikała, ale nadal jestem pewna siebie. I nie boję się, że ktoś może czegoś we mnie nie akceptować, ani tego co robię. Lubię się wyróżniać i robić coś czego inni by nie zrobili. Więcej uśmiechu i optymizmu nam potrzeba a przede wszystkim wiary w swoje możliwości.
    flvcko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Anonimowy20/5/16 21:30

    śliczne zdjęcia i włosy ♥

    OdpowiedzUsuń
  37. Zacznę od tego że nie pomyślałabym, że pisze to tak młoda osoba jak Ty ;) Też kiedyś się przejmowałam co ludzie powiedzą, ale był to krótki okres. Potem stwierdziłam że nie ma co się przejmować, trzeba być sobą. Ludzie i tak gadać będą. Czasami też przyłapuje się na tym czy ktoś śmieje się z żartu, czy ze mnie ;p Taka lekka paranoja ale wiem, że to moje wymysły są ;)
    http://swiatrico.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Wszyscy oni, ci co sznury żelazne ciągną, dławią się fekaliami własnymi. Jeśli ty (jak ja) banię własną posiadasz, zasuń suwaki i utwórz królestwo wzrastające ponad leszczyny. Oni mocy tej sprawczej niechaj nad Tobą nie mają, boś ty w bani swej żyjesz i bani bronić będziesz! Mocy ja Tobie przesyłam!

    Zapraszam niestrudzenie do wrót mych!
    http://marcepanowebanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo fajny artykuł

    Gdybys miała czas i ochotę pooglądać piękną i modną biżuterie zapraszam do mnie :) BLOG.KINGY.PL

    OdpowiedzUsuń
  40. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  41. Nie warto myśleć o tym co, ktoś o nas myśli. Przecież nie zdołamy się dogodzić każdemu, więc najlepiej dogodzić tylko sobie <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz! ♥