5/28/2016

One naprawdę istnieją

Uważamy je za fikcyjne stworzenia, za coś, czym można straszyć małe dzieci, które nie słuchają się rodziców. Istnieją w licznych książkach fantastycznych, mitach oraz filmach - horrorach i nie tylko. Dużo osób w nie nie wierzy. Ja do niedawna również.
Możecie się śmiać, ale potwory są wśród nas. Niedosłownie, w końcu nie mają kilku par oczu, ani nie wyróżniają się przerażającym wyglądem. Cechuje je za to agresywne zachowanie. Być może codziennie ich mijamy, na szkolnym korytarzu, na ulicy, w sklepie, wszędzie. Może są nimi nasi znajomi. Zarówno w realnym, jak i wirtualnym świecie.  
Tak, “potworami” są najzwyklejsi ludzie. Plują jadem, obrażają, wyśmiewają, dręczą, posługują się słowem. Ich ofiarami są niewinne osoby, które nikomu nic nie zrobiły. Zostały zniszczone i zlinczowane tylko dlatego, że odstawały od reszty, inaczej się zachowywały, inaczej wyglądały, a może tylko dlatego, że ktoś ich nie lubił ot, tak. W dzisiejszych czasach internet roi się od wyzwisk skierowanych do drugiej osoby za... wszystko. Począwszy od wyglądu zewnętrznego, a skończywszy na poglądach politycznych. Nie potrafię tego zrozumieć. Chociaż się staram.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że ludzie nie biorą pod uwagi tego, jak zareaguje ofiara hejtu. Nie każdy jest na tyle twardy, aby się tym nie przejmować. Przykładem jest chociażby sprawa sprzed roku, czternastoletniego Dominika, który nie wytrzymał i powiesił się na sznurówkach. Zareagowano dopiero po fakcie dokonanym, przedtem nic z tym nie robiono. Jednak nie był to koniec całej sprawy, bo jak się okazało, potwory dopiero po śmierci chłopca wylęgły ze swoich gniazd. Powstało wówczas dużo memów z zdjęciami czternastolatka i wulgarnymi napisami oraz stron na Facebooku typu “Jak dobrze, że zdechł”. Przeglądając to wszystko, czułam niesmak i obrzydzenie. Zastanawiałam i zastanawiam się dalej, co musieli przeżyć ludzie, którzy byli za to odpowiedzialni. Przecież zachowanie do takiego stopnia nie bierze się znikąd, przynajmniej ja tak uważam. Może sami przeszli podobne piekło i teraz wyżywają się na innych, stając się takimi samymi potworami jak ich dręczyciele? 
Wyobraź sobie, że osoby te nie są jedyne. Takich sytuacji jest mnóstwo. Na świecie mamy miliardy ludzi i większość z nich doświadcza czegoś takiego codziennie. Niektórzy potrafią obrócić to w żart, ale są też tacy, których ta sytuacja przerasta i posuwają się do tak strasznego kroku, jakim jest odebranie sobie życia.
bluzka - Bershka
kurtka - House
spodenki - House
buty - Vans


59 komentarzy:

  1. Bardzo ładna stylizacja :) chętnie zostanę tu na dłużej

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj.. tak, na tym świecie istnieją potwory. Powiedziałbym,że nawet miano potwora zostało tu nadszarpnięte, to po prostu .. okropni ludzie. Ostatnie zdanie, na długo zostanie mi w pamięci :).
    Pozdrawiam!
    https://mogomofly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Sposób, w jaki zmetaforyzowałaś ludzi est obłędny :) potwory- idealne określenie :) świetny post :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz rację- niektórzy ludzie to największe potwory. W horrorach potwory zabijają by przetrwać/przeżyć w 99% a człowiek jak coś mówi/ robi to zazwyczaj bez większego powodu.
    http://swiatrico.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna stylizacja:)



    http://sisterschannelfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie piszesz. :) W pełni się z Tobą zgadzam, bo wiele już przeszłam. Takie osoby w ogóle nie myślą o tym, albo nie zależy im na tym, że kogoś krzywdzą. Czyjeś łzy wywołują na ich twarzach kpiące uśmieszki. Znam parę takich osób, które zepsuły, albo próbowały zepsuć mi część życia...
    Śliczne zdj.
    Zapraszam do mnie
    http://fermataxxl.blogspot.com/
    Jeśli masz chwilę będę wdzięczna.
    Obserwuję i myślę, że zostanę tu na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz rację, większość ludzi to zwykłe potwory które innym ludziom z życia robią piekło... Pięknie napisane :)
    Świetnie wyglądasz
    Pozdrawiam
    wkomenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Post bardzo prawdziwy jak na te czasy. Bardzo ładnie złożyłaś wszystko do kupy :) zdjęcia też bardzo ładne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. post napisany prosto, ale wszystko jest we właściwym miejscu, zdjęcia również dobrze dobrane, piękne są! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się sposób, w jaki piszesz. :)

    http://naszymi-oczyma.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Hejt jest okropnym zjawiskiem i ostatnio zastanawiałam się, jak komukolwiek może to sprawiać przyjemność!

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  12. świetna stylizacja! jesteś mega fotogeniczna... zostaję tutaj na dłużej, buziaki

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pozdrawiam :) http://spadajtaato96.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Aż ciarki mnie przeszły jak przeczytałam o tym Dominiku, ludzie potrafią być okropni..


    Jeśli Ci się spodoba skomentuj, zaobserwuj.. Odwdzięczę się:)
    http://rougeper.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Stylizacja super. Post też mi się podoba :), twój styl pisania też jest bardzo fajny :). masz talent xD
    http://diary-of-dreams-kingablog.blogspot.com/2016/05/tak-na-poczatek.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajnie piszesz a zdjęcia sa w fajnym klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak na 13 lat mądrze piszesz.Są niestety tacy ludzie i w sumie co raz więcej ich;/

    OdpowiedzUsuń
  18. Przyznam szczerze, że z początku czytając myślałam iż spotkałaś się z stworzeniami paranormalnymi i chcesz to opisać, a tu taka niespodzianka.Zgadzam się z tobą w każdym zdaniu, nie ma gorszych potworów od ludzi i w sumie tak było w bajce "Scooby Doo", za każdym razem na końcu monstrum okazał się człowiek.Nie mam pojęcia skąd się to bierze, może telewizja, internet.Bardzo mnie zaskoczyło, że mimo iż jesteś w tak młodym wieku jesteś nadzwyczaj mądra i dojrzała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, miło, że udało mi się cię zaskoczyć :D. Co do Scooby Doo, to zaskakujące jak w takiej prostej bajce opowiadającej o grupie detektywów udało się zawrzeć to, co się obecnie dzieje i działo kiedyś - że największymi potworami są właśnie ludzie. Aż chciałoby się przytoczyć słynną myśl "All monsters are human". Dziękuję za miłe słowa! :D

      Usuń
  19. Masz 13 lat, a piszesz lepiej niż nie jedna osoba w mojej klasie - a jestem 3 lata starsza. :) Podoba mi się to. Pozdrawiam. http://wwhatcanisayy.blogspot.com/2016/05/sztuka.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo mądrze piszesz, na pewno zostanę na dłużej ;)

    nataliavblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. To prawda, potwory są wśród nas i często nawet wydają się nam aniołami.
    ❤ blog

    OdpowiedzUsuń
  23. Mądrze napisane ! :) Niestety ludzie potrafią być okrutni. Świetny post i zdjęcia :* Buty masz prześliczne ^^ Pozdrawiamy i ślemy buziaki http://agssymi.blogspot.com/2016/06/love-yourself.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubię takie letnie bluzeczki, obserwuję , zostaję na dłużej:) Życzę powodzenia w prowadzeniu bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ludzie bywają okrutni, zwłaszcza wtedy gdy natrafiają na kogoś słabszego do siebie.
    Pozdrawiam! http://nawiedzonadroga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Zdecydowanie się z tym zgadzam :)

    Mój blog (klik) :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Tak ludzie bywają okrutni, coś jest u mnie na ten temat...

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo mądry post :)

    Pozdrawiam.
    http://angelikabien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Anonimowy2/6/16 21:11

    super bluzka! ❤️

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja jestem przerażona tym, jak ludzie mogą być podli i chamscy w stosunku do siebie. Internet jest jedną wielką wylęgarnią hejtu i nienawiści. Masz rację, potwory istnieją i żyją wśród nas.
    http://apocalypse2189.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  32. Śliczne zdjęcia :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. W 100% sie z tobą zgadzam! Niektórzy to złe potwory a niektórzy to dobre potworki!
    http://hasztagcrazyblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetny post , zgadzam się z tym co w nim napisałaś. Niektórzy ludzie są straszni i nie zdają sobie sprawy ,że swoimi czynami mogą doprowadzić do tragedii .

    Pozdrawiam
    http://michalinawolska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. dokładnie, potwory są wśród nas, czasami nie rozumieją jak hejtami mogą doprowadzić drugiego czlowieka do stanu nie do przezycia..
    frydrychm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Jej,świetnie napisane :) Jak to czytałam skojarzył mi się cytat Jokera z Batmana "Przestaliśmy szukać potworów pod naszymi łóżkami, kiedy odkryliśmy że są w nas" :) / http://marcelinakornelia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :). Również kiedyś usłyszałam ten cytat i było on po trochu moją inspiracją do napisania tego posta. Pozdrawiam!

      Usuń
  37. Niestety, to prawda. Kiedyś usłyszałam bardzo ciekawe zdanie "dorastasz
    w tedy gdy zdajesz sobie sprawę że najgorszym potworem jakiego możesz spotkać
    jest człowiek" to smutne :(
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    w wolnej chwili zapraszam do siebie ♥
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Masz rację, takie "potwory" często się spotyka. Niestety takich ludzi jest masa. Też nie rozumiem po co tyle nienawiści do drugiego człowieka. Uważam, że trzeba mieć do wszystkiego dystans i nie przejmować się wszystkimi opiniami.
    Bardzo ładne zdjęcia i ciekawa sceneria :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo poruszylas mnie tym postem. To prawda, ze ludzie okazuja sie byc najwredniejszymi potworami. Dobrym, choc banalnym przykladem jest kreskowka "Scooby-Doo". Po sciagnieciu maski kazdy potwor byl czlowiekiem. No ale niestety takie nastaly czasy.

    Pozdrawiam,
    megaaan-esieek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Dużo czytałam na temat takiego traktowania drugiej osoby i muszę przyznać, ze nigdy nie spotkałam się ze stwierdzeniem potwory. Jest to coś kreatywnego. Na początku uważałam to za za mocne słowo jednak im dłużej się zastanawiałam to byłam Twojego zdania. Ta sytuacja z Dominikiem jest przykładem na to jak słowa innych potrwafia zranić. Kompletnie nie pojmuję rozumowania tych potworów.
    Littleredcherrysmile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. hmm, brak mi słów genialnie opisałaś to, a co do chłopca to do tej pory się jeszcze z tego śmieją i aż żal mi się go robi co musieli mówić jak jeszcze zył skoro teraz też wysylaja zdj snurowek i jego zdj.. brak słów zgadzam sie że ludzie to potfory...

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo mądrze piszesz. Nie rozumiem zachowania nie których ludzi. Co gorsza nikt z tym nic nie robi. Nikt nie został ukarany. Jest co raz to gorzej na tym świecie.

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo mądrze piszesz. Nie rozumiem zachowania nie których ludzi. Co gorsza nikt z tym nic nie robi. Nikt nie został ukarany. Jest co raz to gorzej na tym świecie.

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetna stylizacja i cudowna zdjęcia :*
    Zapraszam! http://oliwiaa-bloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo mądre przemyślenia:)
    http://style4you-mt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo dobry tekst, fajnie, że oprócz zdjęć dajesz swoje przemyślenia :)
    http://martynasobczak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. Przemyślenia.. To co kocham w postach.

    OdpowiedzUsuń
  48. Gdy zaczęłam czytać od razu wiedziałam o co chodzi i czytając dalej wcale nie było mi do śmiechu. Ci ludzie, którzy gnębią innych to najprawdziwsze potwory. Znaleźli sobie zabawkę, którą był niewinny człowiek...
    http://pktoja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Bardzo ciekawie piszesz, naprawdę, super przemyślenia, powodzenia w dalszym blogowaniu :)

    http://roksanakalinowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Oni otaczają duszę ludzką z każdej życia strony, wysysają owe życie z wnętrza istoty ludzkiej. Bałamutnie żerują, łapska owe przeklęte szperają wewnątrz szuflad szczęśliwości.
    Kiedy w bani swej otoczkę przeciwną im wytworzysz, wygrasz z nimi mieczem ognistym płonącym na wietrze wszech czasów.

    Zapraszam Ciebie do wrót mych!
    http://marcepanowebanie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Zgadzam się że potwory są wśród nas. Znam osoby które się strasznie tym przejmują i staram się im pomóc by nie zwracały na to uwagi! Dobry post ! slaguu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz! ♥